ماجرای رانت ۴میلیارددلاری مونتاژکاران خودرو چه بود؟ حدود ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی در فروردین ماه ۱۴۰۳ محقق شد چند خواسته مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر | رفاه کارگر در موضوع معیشت آن گم شده است متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) گارانتی، هر روز شکننده‌تر از دیروز نان مردم و ایمان جامعه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار منتظر سود مرحله سوم سهام عدالت باشید | + زمان واریز خاندوزی خبر داد: پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون‌ضامن طی ۲ سال گذشته چرا مصرف برق کولر گازی بالاست؟ | قبض برق دومیلیون‌تومانی در صورت استفاده از کولر گازی آسیب سلامت روان در پی نبود امنیت شغلی بررسی فایل‌های اجاره ملک در مطهری شمالی مشهد | تجمع خانه‌های ویلایی در این منطقه + جدول (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت یک میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کمبود فصلی لوازم یدکی در بازار حباب سکه در اولین روز هفته، کاهشی یا افزایشی؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازار سیاه لاستیک خودرو از بین می‌رود | تقاضا برای خرید کاهشی شد ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو | آخرین قیمت سمند، دنا، ساینا، شاهین و کوییک (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | بازار آرام گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه وزارت صمت برای جهش در تولید خودرو سیگنال مثبت بانک مرکزی به بورس + جدول بورس تهران هشتمین بازار سهامی خاورمیانه شد! + نمودار دردسرهای کارگران تمامی ندارد | نبود امنیت شغلی حتی برای کارگران ماهر
سرخط خبرها

۱۰ میلیون سرمایه گذاری کنید؛ روزانه یک میلیون سود بگیرید | اندر احوالات کلاهبرداری‌های نوین

  • کد خبر: ۲۱۷۷۷۱
  • ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
۱۰ میلیون سرمایه گذاری کنید؛ روزانه یک میلیون سود بگیرید | اندر احوالات کلاهبرداری‌های نوین
۱۰ میلیون تومان سرمایه گذاری کنید، روزانه یک میلیون تومان سود بگیرید. ۲۰ میلیون تومان سرمایه گذاری کنید، روزانه ۲ میلیون تومان سود دریافت کنید.

به گزارش شهرآرانیوز، شیوه‌های کلاهبرداری روز به روز جدیدتر یا به قول امروزی‌ها آپدیت می‌شود. از ارسال لینک‌های کلاهبرداری مربوط به ثبت نام سهام عدالت یا دریافت سود سهام عدالت گرفته تا برنده شدن در قرعه کشی یا مسابقات مختلف. 

آخرین مدل کلاهبرداری که مانند یک بمب خبری صدای آن در کشور پیچید مربوط به کلاهبرداری فروش آیفون‌های ۲۰ میلیون تومانی بود که برآورد‌ها رقم کلاهبرداری مدیر جوان این شرکت را تا ۲ هزار میلیارد تومان تخمین زده است. در چند سال اخیر نیز ۳۲ مورد کلاهبرداری هر کدام با بیش از چند هزار مالباخته در کشور رخ داده است. 

کلاهبرداران با سوء استفاده از شرایط بد اقتصادی موجود در کشور و بی ارزش شدن پول ملی، حس طمع در افرادی که به دنبال بهره بردن بی دردسر از جو تورمی کشور بوده و یا بی اطلاع از کلاهبرداری‌های نوین هستند، اقدام به شیوه‌های مختلف کلاهبرداری می‌کنند. 

چند روز گذشته بود که در یک کانال تلگرامی با عنوان و لوگو یک شرکت سرمایه گذاری معتبر توسط یکی از مخاطبان اضافه شدم. تبلیغات وسوسه انگیز آن فکر هر کسی که قصد طی کردنِ یک شبِ ره صدساله داشت را قلقلک می‌داد. 

مدیران این کانال اذعان داشتند به ازای سرمایه گذاری مبالغ دریافتی از مخاطبان خود، در بازار‌های جهانی، ارز دیجیتال و بورس ایران، سود ثابت و روزانه برای سرمایه گذاران خود واریز می‌کنند. آن‌ها همچنین سرمایه گذاران خود را در زیان شرکت نیز شریک نمی‌دانستند. 

آن‌ها مدعی بودند که در ازای سرمایه گذاری ۵ میلیون، ۱۰ میلیون، ۲۰ میلیون، ۵۰ میلیون و ۱۰۰ میلیون تومان به ترتیب روزانه سود ۵۰۰ هزار، یک میلیون، ۲ میلیون، ۵ میلیون و ۱۰ میلیون تومان پرداخت می‌کنند. 

شخصی که آگاهی به بازار‌های مالی داشته باشد به خوبی می‌داند که چنین سودی به صورت روزانه و با این مبالغ امری محال است. برای مثال در بورس ایران حداقل و حداکثر سود و ضرر در یک روز ۷ درصد مثبت یا منفی ست. اگر ۵ میلیون تومان سرمایه گذاری در بورس در یک روز ۷ درصد مثبت هم شود، ۳۵۰ هزار تومان سودآوری دارد. حال با توجه به شرایط رکود بورس ایران چگونه می‌توان به این میزان سود دست یافت؟ 

دارندگان این کانال تلگرامی همچنین مدعی داشتن مجوز‌های رسمی از سازمان بورس ایران، اداره صنف و پلیس فتا بودند. علاوه بر آن داشتن تیک آبی تلگرام را نشان دهنده اعتبار کار خود می‌دانستند. 

اما با رویت مجوز‌ها براحتی تقلبی بودن آن‌ها محرز می‌شد. از نداشتن شماره نامه، تاریخ و مهر‌های مربوط به نامه نگاری‌ها و مجوز‌های اداری گرفته تا عدم وجود مجوزی در پلیس به نام مجوز مشکی فتا. 

۱۰ میلیون سرمایه گذاری کنید؛ روزانه یک میلیون سود بگیرید | اندر احوالات کلاهبرداری‌های جدید

۱۰ میلیون سرمایه گذاری کنید؛ روزانه یک میلیون سود بگیرید | اندر احوالات کلاهبرداری‌های جدید

با یک جستجوی ساده نام شرکت در اینترنت نیز تقلبی بودن شماره ثبت و شناسه ملی موجود در مجوز‌ها اثبات می‌شد. 

خبرنگار شهرآرانیوز در تماس با یکی از مدیران اصلی این شرکت پیگیر این ماجرا شد. وی گفت: این کانال کلاهبرداری ست و از مدیران آن شکایت شده و از طریق پلیس فتا پیگیر شکایتمان هستیم. بیشترین کاربران این کانال تلگرامی فیک بوده و فیش‌های ارسالی در کانال از سوی مخاطبان، همگی ساختگی و فیک است.

این منبع آگاه ادامه داد: شرکت ما دارای وب سایت و مجوز‌های رسمی بوده و نوع فعالیت آن سرمایه گذاری ست. اما سهامداران آن مشخص هستند و در حال حاضر سرمایه گذاری عمومی نداریم. 

وی افزود: سهام این شرکت فعلا در بورس عرضه نشده و قرار است در آینده وارد بورس شود. 

کلاهبرداری فروش خودرو با قیمت پایین 

یکی از اینفلوئنسر‌های اینستاگرامی نیز به تازگی استوری در صفحه شخصی خود گذاشته و توضیح داده است که با توجه به نزدیک شدن به سال جدید و نیاز مردم به خرید خودرو، آگهی‌های فروش خودرو با قیمت بسیار پایین‌تر از بازار در دیوار درج می‌شود. 

وی توضیح داد که پس از تماس با دارندگان این آگهی ها، آن‌ها ساعت بازدید خودرو را چند ساعت بعد اعلام می‌کنند و اذعان می‌کنند که قراری زودتر با مشتری دیگری گذاشته اند و اگر مایل به خرید قطعی هستید با پرداخت بیعانه، قرار‌های دیگر را لغو می‌کنند. پس از واریز بیعانه به حساب آن ها، تلفن همراهشان را خاموش می‌کنند و هر گونه دسترسی به این افراد غیرممکن می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->